Toestemming alleen reizen kind - Reisverslag uit Nieuw-Heeten, Nederland van Carla Haye - WaarBenJij.nu Toestemming alleen reizen kind - Reisverslag uit Nieuw-Heeten, Nederland van Carla Haye - WaarBenJij.nu

Toestemming alleen reizen kind

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

04 Juli 2017 | Nederland, Nieuw-Heeten

Reisbureau bellen, advies gekregen:
Canadese ambassade bellen. Amerikaanse ambassade bellen.
Moet ik nog iets bijzonders regelen omdat ik alleen met ons kind op vakantie ga naar Canada en Amerika.
"U heeft een toestemmingsverklaring nodig van de thuisblijvende ouder, inclusief kopie van zijn paspoort".
Dit om aan te tonen dat ik mijn kind niet wil ontvoeren.
Oké, prima, ga ik doen.
1x toestemmingsverklaring laten ondertekenen om ons kind mee Nederland uit te nemen, 1x om ons kind Canada mee in te nemen, 1x om ons kind Canada mee uit te nemen naar Amerika, 1x..... enz enz.
En ik moet nog een bewijs kunnen overleggen, dat ik de moeder van Luca ben. (uittreksel uit geboorteregister).
Oja, Amerika heeft ook nog eigen formulier dat je moet invullen en laten ondertekenen door de achterblijvende ouder, én nog door een getuige.
ha ha ha, vakantie voorpret!.
Ik vind het onbegrijpelijk dat er ondanks deze voorzorgsmaatregelen nog zoveel kinderen ontvoerd worden door een kwaadwillende ouder.

  • 04 Juli 2017 - 19:57

    Marjanne:

    Eigenlijk niet zo gek in deze tegenwoordige tijd! Hoeveel kinderen worden er niet door een ouder meegenomen? Nu even lastig, jeetje moet je ook dat weer regelen.....maar voorkomen is beter dan genezen. Zal je toch worden aangehouden bij de Douane, word je niet echt vrolijk van!
    Kuszzz voor jullie!

  • 04 Juli 2017 - 20:52

    Carla De La Haye:

    Klopt helemaal Marjanne, maar ik word er wel een beetje tureluurs van.
    Maar... op de handtekening van de getuige na is dit ook weer geregeld.
    Dus het dromen en de voorpret kunnen echt beginnen.
    Dikke kus voor jullie twee!!

  • 05 Juli 2017 - 06:29

    Bart & Martin:

    Ik denk dat Ger zonder te twijfelen zal tekenen... Zelfs als er een handtekening moet worden gezet om 'het kind' na de reis in Canada/VS te houden, had hij direct getekend... Snap ik wel!

  • 05 Juli 2017 - 10:28

    Carla De La Haye:

    Ha ha ha ha, maar dan blijf ik ook!
    Ik denk dat Ger tijdens onze reis Luca/ons nog wel zal missen.
    Ik ga je mams vragen als getuige, wil ze ook van wel doen.
    Komt helemaal goed Bart & Martin!!!

  • 05 Juli 2017 - 10:28

    Carla De La Haye:

    * vast

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nieuw-Heeten

Carla

Samen met zoon Luca op stap. Eerst op familie bezoek in Canada, vervolgens een mooie rondreis in West Amerika.

Actief sinds 18 Juni 2017
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 11509

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2017 - 21 Augustus 2017

Onze eerste verre reis

Landen bezocht: