Opgelicht of toch niet? We zullen het snel weten. - Reisverslag uit Nieuw-Heeten, Nederland van Carla Haye - WaarBenJij.nu Opgelicht of toch niet? We zullen het snel weten. - Reisverslag uit Nieuw-Heeten, Nederland van Carla Haye - WaarBenJij.nu

Opgelicht of toch niet? We zullen het snel weten.

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

09 Juli 2017 | Nederland, Nieuw-Heeten

Het programma Radar had al diverse keren gewaarschuwd voor malafide bedrijven, die hulp boden bij het aanvragen van een ETA of ESTA en dan een torenhoge fee vragen voor hun diensten.
Dat zou ons niet gebeuren! of wel?
Helaas, uit de afschrijving van de creditcard bleek dat ik voor 1 ETA €4,84 had betaald en dat ze voor de andere, €90,74 hadden gerekend.
Sh....
Het betreffende bedrijf was niet bereikbaar via de mail, het was een fake mailadres.
Via "klachtenkompas" en de bank proberen verhaal te halen en kijken of we het teveel betaalde bedrag konden terugvorderen.
Ondertussen via de website van het bedrijf (Canadatrips.eu) een klacht ingediend en het teveel betaalde bedrag terug gevraagd.
Ik kreeg onmiddellijk een reactie van hen.
Wij waren akkoord gegaan met de voorwaarden, ze hadden mij een dienst geleverd volgens afspraak, dus ze zagen niet in waarom ze dit bedrag zouden terugstorten. Dit deden ze nooit, ze hadden een niet teruggave beleid zoals we hadden kunnen lezen.
Maar weer een bericht op hun website gezet waarin ik nogmaals het teveel betaalde terug vorderde met de belofte als ze dit niet zouden doen ik juridische stappen zou ondernemen en hun malafide bedrijf wereldwijd onder de aandacht zou brengen.
Geen reactie, tot ik 6 uur later én een SMS bericht én een mail kreeg waarin ze mij vertelden dat ze opdracht hadden gegeven om het gehele bedrag terug te storten. Het zou nog wel 10 tot 12 werkdagen duren voor ik het bedrag daadwerkelijk terug zou hebben ontvangen.
Ze hadden ook al mijn gegevens uit hun bestand geschrapt!
pfffff.
Nu maar afwachten tot 25 juli of ze mij niet opnieuw belazeren.
Heb er nog wel even een bericht achteraan gestuurd, dat als ik de 25 juli niets ontvangen heb ik alsnog juridische stappen onderneem!

11-07-2017
We weten het!
Gelukkig, ze hebben het volledige bedrag terug gestort.
Nu maar hopen dat het niet meer mensen overkomt, dat ze zo belazerd worden!
Wij gaan verder met de voorbereidingen en de voorpret.

• 09 Juli 2017 - 21:39

Arnold En Marjanne:

Carla, wat een verhaal! Je kunt tegenwoordig niemand meer vertrouwen blijkt wel weer. Denk je dat je het ondanks alle waarschuwingen goed doet, maar niet dus! De heren verdienen hun geld over de ruggen van andere mensen, bah.....geen goed woord voor over!
    Hopen in ieder geval dat het de voorpret van jullie reis niet al te veel bedorven heeft, dat zou echt heel erg jammer zijn! Slogan van de Beekers is altijd "komt goed", wij gaan er in ieder geval flink voor duimen! Kus van ons

• 10 Juli 2017 - 19:46

Carla De La Haye:

Dank je wel voor "het hart onder de riem".
    Wij gaan er ook van uit, dat het goed komt, anders is het jammer maar helaas.
    Jammer inderdaad dat er mensen bestaan die op deze manier hun geld willen verdienen!
    Het zal onze pret niet bederven, ik vond het zo verschrikkelijk stom, ondanks alle waarschuwingen er toch nog intrappen.
    We wachten het nog even af.
    Groetjes en dikke kus!!!

• 15 Juli 2017 - 18:48

Annelies:

Gelukkig je hebt je centen terug,hopelijk blijft het hierbij!

• 15 Juli 2017 - 20:48

Carla De La Haye:

Dat hoop ik ook dat het hier bij blijft.
    Uiteindelijk heb ik nu maar €1,88 voor de ETA betaald ha ha ha
    Kost een beetje ( ahum) energie maar dan krijg je het voor een prikkie.

• 19 Juli 2017 - 15:05

Renske:

Nou een wat een naar begin van jullie reis..........maar fijn dat het klaar is. Op naar augustus.

• 19 Juli 2017 - 15:43

Carla De La Haye:

Inderdaad Renske, maar inmiddels beginnen we met aftellen, de reispapieren zijn binnen gekomen, nog 14 dagen en dan....... Heerlijk!

• 23 Juli 2017 - 21:29

Betsie:

Gelukkig is het goed afgelopen,
    voor je het weet zitten jullie in het vliegtuig, je zult het zien, de tijd vliegt!

• 25 Juli 2017 - 20:07

Carla:

Klopt Betsie, de tijd vliegt, we zijn blij dat het allemaal goed afgelopen is, kunnen we weer wat leuke dingen voor doen tijdens de vakantie.
    We zijn nu aan het uitzoeken wat we allemaal willen gaan doen, in Canada en in de vrije tijd die we in Amerika hebben. Leuk om te doen, soms wel moeilijk welke keuze we zullen maken.
    Jeetje, wat een luxeprobleem, uit welke leuke dingen zullen we kiezen!!!!!! foei we zouden ons moeten schamen.
    Heerlijk, nog 8 dagen en dan is het zover!

• 02 Augustus 2017 - 15:49

Lucienne :

Wat een toestand voor jullie. Nu lekker gaan genieten voor wat er allemaal gaat komen. Heel veel plezier. Xxx gr lucienne

• 02 Augustus 2017 - 16:00

Carla:

Dank je wel Lucienne, lief dat je aan ons denkt!
    Wij gaan zeker genieten, de kriebels in de buik beginnen al te komen.
    We proberen jullie op de hoogte te houden van onze ervaringen.
    Groetjes XXX Carla

• 14 Juli 2018 - 08:54

Caroline Souren:

Beste Carla wij zijn ook dus op een verkeerde site terecht gekomen. Ook gelijk nu een mail gestuurd. Nu maar via de goede site een ETA aanvragen. Hopelijk krijg je dan toch toestemming !!